Меню сайту
Категорії розділу
МОН України
Новини освіти
Статистика
|
Робота з молодими вчителями![]() На допомогу наставникам молодих вчителів та молодим вчителям
Пам'ятка для наставника • Разом із молодим учителем глибоко проаналізувати навчальні програми й пояснювальні записки до них. • Допомогти вчителю-початківцю скласти тематичний план, звернувши особливу увагу на підбір матеріалу для систематичного повторення, проведення практичних і лабораторних робіт, екскурсій. • Допомагати в підготовці до уроків, особливо в підготовці перших уроків, першої зустрічі з учнями. Найбільш важкі теми розробляти разом. У своєму класі намагатися вивчати складний матеріал із випередженням на 2—3 уроки з тим, щоб дати молодому вчителю можливість повчитися методиці розкриття найбільш складних питань. • Разом готувати й підбирати дидактичний матеріал, наочні посібники, тексти задач, вправ, контрольних робіт. • Відвідувати уроки молодого вчителя з наступним детальним аналізом, запрошувати його на свої уроки, разом їх обговорювати. • Допомагати в підборі методичної літератури та в організації самоосвіти. • Допомагати вчасно, терпляче, наполегливо. Ніколи не забувати заохочувати позитивне в роботі. • Учити не копіювати, а виробляти власний педагогічний почерк. Пам’ятка для молодих учителів Поради молодим учителям щодо організації домашньої самостійної роботи учнів • Обсяг домашніх навчальних завдань не повинен перевищувати четвертої частини того, що виконано на уроці. • Систематично озброювати учнів раціональними методами й прийомами домашньої роботи. • У розмові з батьками чітко визначити їхню роль у наданні допомоги дітям під час виконання ними домашніх завдань (не виконувати за дітей жодного завдання; забезпечувати належні санітарно-гігієнічні умови для навчальної роботи вдома; привчати дотримуватися режиму дня; за погодженням з учителем рекомендувати раціональні методи й прийоми виконання навчальних завдань). • Домашні завдання мають бути чітко сплановані педагогом. • Учнів слід ознайомити з особливостями виконання домашньої роботи—розв'язати в класі подібну задачу, аналогічну вправу (своєрідний інструктаж до навчальної праці вдома). • По можливості забезпечувати диференційований підхід до визначення змісту та обсягу домашніх завдань з урахуванням індивідуальних особливосте? школярів, їхніх запитів та інтересів. • Використовувати завдання творчого характеру які приваблювали б учнів новизною й оригінальністю • Не варто давати домашні завдання на вихідні й святкові дні.
Пам’ятка для молодих учителів Методи й прийоми індивідуальної виховної роботи із школярами - Намагайтеся запобігти виникненню в себе думки про безнадійну педагогічну занедбаність того чи іншого учня. Вірте, що «важкий» вихованець є потенційним носієм багатьох позитивних якостей - Уникайте хворобливої реакції на перші негативі: прояви поведінки «важкого» вихованця. Такі діти нерідко на початковому етапі спілкування з новим учителем, а тим більше молодим, схильні «випробовувати» його. - Добре ознайомтеся з умовами життя учня вдома, особливостями спілкування в гімназії, поза її межами з батьками. Та найголовніше — вивчіть джерела, причини, що призвели до появи проблем у поведінці учи -Виявіть позитивні якості вихованця, його інтереси, уподобання. - Будь-що намагайтеся полюбити дитину за ці якості, за те, що вона — людина. Виявіть доброту, чуйність, порядність, доброзичливість, ще протистояти негативізму, з яким учневі доводити зустрічатися в житті. Це і буде застосування метод «вибуху», який може сприяти досягненню добрі виховних результатів за порівняно короткий строк. Спрямовуйте на таку діяльність батьків, учителі учнів класу. - У процесі спілкування з вихованцем не застосовуйте методи постійного контролю, гальмування, а використовуйте прийом «заміни», тобто включення учня з такі види діяльності, які б відповідали його інтересам, уподобанням (спорт, художня вишивка, моделювання, туризм і т. ін.). - Помічайте найменші позитивні зрушення в поведінці й діях гімназиста, підкріплюйте їх своїм заохоченням, схваленням. Водночас не зосереджуйте увагу на негативних виявах. Пам'ятайте, що погані звички долати важко. Лише поступове розширення кола позитивних дій має витісняти негідні вчинки, - Постійно включайте вихованців у спортивні команди, колективні справи класу, давайте посильні доручення, підкреслюйте їх значення для успіху всього колективу. - Систематично працюйте з батьками, щоб спільно забезпечити єдність зусиль, позитивний педагогічний вплив на важковиховувану дитину. - Намагайтеся частіше бувати з «важким» учнем один на один, разом обговорюйте питання, які викликають у нього посилений інтерес, розповідайте йому про цікавих людей. -Під час канікул намагайтеся підтримувати контакт із вихованцем. Учень повинен відчувати, що вчителя цікавить його життя.
|
Пошук
Друк сторінки
МОН України
Національна гаряча
Національна дитяча
Київський ЦОЯО
Урядовий сайт
ЧОІППО
Друзі сайту
Педагогічна преса
Обирай професію!
Архів
|
|||||||