Вівторок, 26.09.2017, 05:05
Вітаю Вас Гість | RSS

Прилуцька ЗОШ І-ІІІ ст.№9

Меню сайту
МОН України
Новини освіти
Статистика

Каталог статей

Головна » Статті » Психологічна служба » Рекомендації для вчителів

Рекомендації психолога вчителям щодо роботи з учнями-олімпіадниками

Рекомендації психолога вчителям

щодо роботи з учнями-олімпіадниками

 

 

Враховуйте стиль роботи учнів з різними типами темпераменту.

      1. Динаміка «долучення» до роботи й ступінь стомлювання.

У «сильних» (флегматики, сангвініки, холерики) мала схильність до стомлення й менше часу, необхідного для відпочинку: підготовка до уроку за один присід. Воліють займатися не в абсолютній тиші, а разом з товаришами. Поступове доручення до роботи, наявність «розгойдування» на початку заняття, підготовка уроків у послідовності від легших до більш важких.

У «слабких» (меланхоліки) порівняно більша стомлюваність і необхідність спеціального відпочинку після шкільних занять, а також часті перерви під час підготовки уроків. Потреба в повнійтиші й самоті для занять. «Долучення» до роботи без помітного «розгойдування», послідовність виконання завдань від важких до легких.

     2. Обсяг розумової роботи.

У «сильних» (флегматики, сангвініки, холерики) підготовчі, виконавчі, контрольні дії більш-менш «злиті», звідси – менша тривалість доступних спостережень,  підготовчих і контрольних дій. Виправлення, додавання роблять переважно під час роботи. Можуть (у тривалому проміжку часу) пам’ятати паралельно про велику кількість завдань, доручень без спеціального планування їхнього виконання й розподілу в часі. Конспективність письмової мови (стислість). Переважання усного мовлення над письмовим викладом своїх думок.

У «слабких» (меланхоліки) більша тривалість підготовчих, виконавчих і контрольних дій. Більшість виправлень і доповнень вносять під час перевірки. Воліють братися за нову роботу, лише повністю завершивши попередню; виконання завдань, отриманих на тривалий час, заздалегідь планується, складаються плани занять на день, тиждень. Переважання в письмовій мові складних конструкцій, письмової мови над усною.

       3. Ступінь нервового напруження.

У «сильних» (флегматики, сангвініки, холерики), у ситуації напруження спостерігається деяке розширення обсягу розумової діяльності, через що, орієнтовні й контрольні дії ще більше зливаються з виконавськими. Скорочення загального часу виконання завдань. При виконанні контрольних (олімпіадних) робіт нервове напруження поліпшує тонус розумової діяльності. Виявляють більшу концентрацію уваги при виконанні завдань, що підлягають оцінці вчителя, ніж при виконанні не оцінюваних завдань.

      У «слабких» (меланхоліки) звуження обсягу розумової діяльності під впливом напруження й ще більше розмежування орієнтовних, виконавчих, контрольних дій. Загальна тривалість виконання завдань збільшується. При виконанні контрольних (олімпіадних) робіт нервове напруження веде до надмірного порушення, що межує з гальмуванням. Погіршується розподіл при виконанні завдань, що підлягають оцінці педагога, тобто зниження результатів при виконанні завдань. Швидше настає фаза перевантаження.

Категорія: Рекомендації для вчителів | Додав: Den (12.12.2016)
Переглядів: 16
Пошук
Друк сторінки
МОН України
Національна гаряча
Національна дитяча
Київський ЦОЯО
Урядовий сайт
ЧОІППО
Педагогічна преса
Обирай професію!

Copyright MyCorp © 2017
Конструктор сайтів - uCoz